Sense tenir-ne ni idea ens hem atrevit a il·lustrar, diferents tècniques de trial a partir d'escrits i vídeos localitzats per Internet. Esperem no dir cap bestiesa, si per cas, teniu els comentaris per fer les correccions i aportacions que considereu oportunes.
Comencem pel més elemental, està quiet, girs bàsics, aixecar la roda i intentar moure la roda de davant.
MANTENIR-SE "QUIET"
Frens apratats
Clavar la roda de davant al terreny
Gira el manillar cap al costat que et vagi bé.
Corregir l'equilibri amb els peus, no amb el cos.
També podem pressionar i girant lleugerament el manillar amb les mans
GIRS
La moto es maneja amb les cames
Cames semiflexionadas
Pressió a l’estribera interior del gir i el cos en l'exterior
Suavitat en el gas
AIXECAR LA RODA DE DAVANT
Presionas la forquilla
Estirar cap a enrere (no cap a dalt)
Quan ja estàs enrera, per últim, donar una mica de gas
CANVI RODA DE DAVANT
Primer amb la moto parada
Començar a practicar amb una mica de pujada, és més fàcil.
Ambdós frens bloquejats
Aprofitar el rebot de la suspensió. (Coordinació braços - suspensió)
Utilitzar les cames "Genolls endavant - braços cap a enrere"
Estirar el manillar amb força cap a enrere, no cap a dalt.
Amb espatlla i braços dirigirem la direcció
Utilitzant el motor de la moto
Quan estàs en pujada en terreny relliscós i necessites tracció a la roda de darrere.
També quan el canvi és una mica més alt
Just en el moment en que tires per a enrere, deixes una miqueta l'embragatge, i gas.
Us deixem amb uns vídeos il·lustratius.
Comencem pel més elemental, està quiet, girs bàsics, aixecar la roda i intentar moure la roda de davant.
MANTENIR-SE "QUIET"
Frens apratats
Clavar la roda de davant al terreny
Gira el manillar cap al costat que et vagi bé.
Corregir l'equilibri amb els peus, no amb el cos.
També podem pressionar i girant lleugerament el manillar amb les mans
GIRS
La moto es maneja amb les cames
Cames semiflexionadas
Pressió a l’estribera interior del gir i el cos en l'exterior
Suavitat en el gas
AIXECAR LA RODA DE DAVANT
Presionas la forquilla
Estirar cap a enrere (no cap a dalt)
Quan ja estàs enrera, per últim, donar una mica de gas
CANVI RODA DE DAVANT
Primer amb la moto parada
Començar a practicar amb una mica de pujada, és més fàcil.
Ambdós frens bloquejats
Aprofitar el rebot de la suspensió. (Coordinació braços - suspensió)
Utilitzar les cames "Genolls endavant - braços cap a enrere"
Estirar el manillar amb força cap a enrere, no cap a dalt.
Amb espatlla i braços dirigirem la direcció
Utilitzant el motor de la moto
Quan estàs en pujada en terreny relliscós i necessites tracció a la roda de darrere.
També quan el canvi és una mica més alt
Just en el moment en que tires per a enrere, deixes una miqueta l'embragatge, i gas.
Us deixem amb uns vídeos il·lustratius.
Agraïm la col·laboració desinteressada d’aquestes webs, que són la bibliografia de tot el que hem exposat:
http://tecnicadetrial.wordpress.com/
http://www.trialnet.net/
http://www.amoverse.com/
http://trialstrainingcenter.com/
i aquestes que subministren els vídeos.
http://www.youtube.com/
http://www.dailymotion.com/
http://tecnicadetrial.wordpress.com/
http://www.trialnet.net/
http://www.amoverse.com/
http://trialstrainingcenter.com/
i aquestes que subministren els vídeos.
http://www.youtube.com/
http://www.dailymotion.com/
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada