diumenge, 31 de maig del 2009

TÈCNIQUES DE TRIAL II - MOURE DE DERRERA

Seguim amb l' intent d’il·lustrar algunes tècniques del Trial
Esperem no dir cap bestiesa, si per cas, teniu els comentaris per fer les correccions i aportacions que considereu oportunes.

Tractarem d'aixecar la roda del darrera, intentar moure la moto de darrera i el salt de la cabra.

AIXACAR LA RODA DEL DARRERE
Començar a practicar en terreny que faci una mica de baixada.
Partirem amb el cos enrere, pressionant i enfonsant la suspensió del darrere amb el cos.
L'acció comença empenyent els estreps del darrere amb força. L'objectiu és aprofitar el rebot
Transferir tot el pes des de darrere cap endavant, pressionant el manillar i aixecant els peus dels estreps.
La clau és pressionar el manillar. No fa falta frenar massa de davant.

Per a aixecar la roda del darrere en marxa solament cal accionar el fre de davant, mentre desplaces el pes sobre la part davantera de la moto. Amb tacte. Si s'aixeca massa, baixa la pressió sobre la maneta.

CANVIS RODA DE DARRERA
Igual que “Aixecar la roda del darrere”, amb la moto parada cal aixafar les dues suspensions i quan estiguin en el punt mes baix, clava el fre davanter.
Quan notes que la roda del darrere es desenganxa del terra has de un cop de maluc i duent-te la moto amb la cama cap al costat desitja.
Prem el fre del darrere en el moment d'aterrar per a no perdre l'equilibri
Si estàs parat i has de fer el canvi, pots ajudar-te a aixecar la roda obrint el gas i donant un cop d'embragament alhora que transfereixes el pes. Vés amb compte quan la roda del darrere torni a contactar amb el terra, has d'haver accionat l'embragament altra vegada, sinó la moto se't calarà.

És important que intentis desplaçar les cames al costat desitjat, però fent solament força de cintura cap avall, de cintura per a dalt has de mantenir el pes centrat. La moto ha de girar paral·lela al terra sobre l'eix de la forquilla.

Vídeos il·lustratius.


MOURE LES DUES RODES ALHORA ”SALT DE LA CABRA”
La tècnica per a moure la moto amb la dues rodes en l'aire és una combinació d'haver aixecat primer la roda davantera i després la del darrere.
Hi ha dues maneres: Amb la moto en marxa cal tenir la roda davantera aixecada, aixafar la suspensió del darrere i quan la suspensió vulgui pujar, donar un poc mes de gas, saltar cap amunt i quan la moto està en l'aire, tirar tot el pes sobre el manillar, girant-lo cap al costat al que vas a girar i llençar amb els talons de la roda del darrere en la direcció contrària.
Amb la moto parada és el mateix, però per a aixecar la roda davantera has de clavar el fre del darrere, donar gas, deixar una mica l'embragatge, i quan la moto està aixecada, aixafar la suspensió del darrere, i quan la suspensió vulgui pujar, donar una mica més de gas, saltar cap amunt i quan la moto està en l'aire, tirar tot el pes sobre el manillar, girant-lo cap al costat al que vas a girar i llençar amb els talons de la roda del darrere en la direcció contrària. A l'arribar al terra has de tenir l'embragatge agafat.


Agraïm la col·laboració desinteressada d’aquestes webs, que són la bibliografia de tot el que hem exposat:

http://tecnicadetrial.wordpress.com/
http://www.trialnet.net/
http://www.amoverse.com/
http://trialstrainingcenter.com/
http://www.videotrial.es/

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada