dilluns, 26 de novembre del 2012

Classifiació Final GTT 2012


CLASSIFICACIÓ 8ª PROVA


CLASSIFICACIÓ FINAL


LA CRÒNICA

S'ha acabat la temporada: vuit trials, vint-i-tres pilots, cinc escuderies i dos campions.

Després d'un inici de temporada decebedor i una segona meitat impecable, Vettel Grau ha aconseguit la victòria del campionat encadenant quatre victòries consecutives.

L'aspirant al títol Alonso Serra no ha pogut materialitzar el miracle que tota l'afició desitjava, havent-se de conformar amb la segona posició i pensant ja en la propera edició.

El tercer esglaó del podi ha estat per un veterà de la categoria, Webber Vázquez, que ha fet gala d'una conducció fina, però en algun moment del campionat no ha estat al nivell òptim que requereix la competició.

Hamilton Moya ha mostrat una tècnica en progressió però encara molt irregular. Haurà de seguir evolucionant per guanyar en regularitat.

Un altre pilot extraordinari Mikel Ritximacher ha brillat en cada una de les seves participacions al campionat, aconseguint la cinquena posició final.

Amb una mecànica inferior però una actitud noble i positiva trobem en sisena posició a Prat de la Rosa.

A continuació Button Comerma amb un pilotatge molt molt fi, però pecant en moltes ocasions de falta d'agressivitat que requereix una competició com la que ens ocupa.

Tanca la classifiació un pilot reservat, misteriós, que en molts moments del campionat se li ha perdut la pista, Marius Räikönen.


I a la segona categoria, provinent de la classe reina a l'edició anterior, el vencedor del campionat ha estat Lorenzo Oliveras.

En segona posició, aconseguint per primera vegada mantenir molta constància durant tota la temporada, Pedrosa Anglada.

En tercer lloc Stoner Donadeu, que s'ha absentat alguna de les carreres per raons no esportives, privant-lo de lluitar per la plaça més alta del podi.

Els diferents canvis de marca de la seva montura han fet que aquest any Nicky Vilassis acabés la temporada a només un punt del podi.

Un altre veterà del campionat, Valentino Serra, no ha acomplert els objectius que d'ell s'esperaven degut a una lesió a final de temporada que l'ha mantingut tres curses fora de la competició.

Sisè i també mermat físicament Colin Masroure, que s'ha mostrat competitiu en les seves puntuals participacions.

Empatat a punts amb l'anterior classificat, el pes pluma de la categoria Elias Soler, cavalcant com en una muntanya russa, capaç del millor i del pitjor en una sola zona.

El rookie de la categoria Freixaspargaró, fent un bon paper i lluitant zona a zona des de la primera prova fins a l'última, ha vist recompensat el seu esforç amb una meritòria vuitena posició per davant d'altres mites d'aquest campionat.

A continuació Ben Alcuierre que ha compaginat la competició en aquest campionat amb altres disciplines esportives també d'alt nivell, privant-lo d'estar al punt òptim de forma.

Randy de Marenga que també ha compaginat la competició amb les tàsques de mànager, direcció i coordinació esportiva, ha finalitzat el campionat en desena posició.

Darrera seu i provinent de l'enduro, Hector Cabanas ha seguit el campionat amb alguna dura caiguda fruit de l'ímpetu i els nervis a flor de pell.

I fent-se notar en les seves puntuals participacions al campionat, Karel Barrerham no ha destacat per la tècnica fina-fina i depurada però ha lubricat amb bon ambient totes les seves participacions.

Finalment Michele Povedano, Ellison Reig i Yonny Rafart que només van participar als testos de pretemporada.

3 comentaris:

  1. Sublim Guillem, espectacular crònica. Ets un crack.

    ResponElimina
  2. Ets un crack Guillem !! una pregunta : com es aixo de que set treuen punts per perticipar totes les proves? en part aixo no estar be no ? no entenc el preque!!! en tot cas el millor del trial es la perticipacio no ?


    ResponElimina
  3. Gràcies.
    Respecte el sistema de puntuació, a la classificació final sempre es desconta el pitjor resultat de cada pilot. En el cas que un pilot no hagi participat en un trial (o més) ja no cal descontar res.
    El motiu és per flexibilitzar i donar el màxim d'igualtat a tots els participants, ja que és molt fàcil que al llarg de l'any qualsevol dels pilots pugui fallar una cursa, per malaltia, per un compromís inexcusable, etc.
    Salut!

    ResponElimina