diumenge, 31 de maig del 2009

TÈCNIQUES DE TRIAL II - MOURE DE DERRERA

Seguim amb l' intent d’il·lustrar algunes tècniques del Trial
Esperem no dir cap bestiesa, si per cas, teniu els comentaris per fer les correccions i aportacions que considereu oportunes.

Tractarem d'aixecar la roda del darrera, intentar moure la moto de darrera i el salt de la cabra.

AIXACAR LA RODA DEL DARRERE
Començar a practicar en terreny que faci una mica de baixada.
Partirem amb el cos enrere, pressionant i enfonsant la suspensió del darrere amb el cos.
L'acció comença empenyent els estreps del darrere amb força. L'objectiu és aprofitar el rebot
Transferir tot el pes des de darrere cap endavant, pressionant el manillar i aixecant els peus dels estreps.
La clau és pressionar el manillar. No fa falta frenar massa de davant.

Per a aixecar la roda del darrere en marxa solament cal accionar el fre de davant, mentre desplaces el pes sobre la part davantera de la moto. Amb tacte. Si s'aixeca massa, baixa la pressió sobre la maneta.

CANVIS RODA DE DARRERA
Igual que “Aixecar la roda del darrere”, amb la moto parada cal aixafar les dues suspensions i quan estiguin en el punt mes baix, clava el fre davanter.
Quan notes que la roda del darrere es desenganxa del terra has de un cop de maluc i duent-te la moto amb la cama cap al costat desitja.
Prem el fre del darrere en el moment d'aterrar per a no perdre l'equilibri
Si estàs parat i has de fer el canvi, pots ajudar-te a aixecar la roda obrint el gas i donant un cop d'embragament alhora que transfereixes el pes. Vés amb compte quan la roda del darrere torni a contactar amb el terra, has d'haver accionat l'embragament altra vegada, sinó la moto se't calarà.

És important que intentis desplaçar les cames al costat desitjat, però fent solament força de cintura cap avall, de cintura per a dalt has de mantenir el pes centrat. La moto ha de girar paral·lela al terra sobre l'eix de la forquilla.

Vídeos il·lustratius.


MOURE LES DUES RODES ALHORA ”SALT DE LA CABRA”
La tècnica per a moure la moto amb la dues rodes en l'aire és una combinació d'haver aixecat primer la roda davantera i després la del darrere.
Hi ha dues maneres: Amb la moto en marxa cal tenir la roda davantera aixecada, aixafar la suspensió del darrere i quan la suspensió vulgui pujar, donar un poc mes de gas, saltar cap amunt i quan la moto està en l'aire, tirar tot el pes sobre el manillar, girant-lo cap al costat al que vas a girar i llençar amb els talons de la roda del darrere en la direcció contrària.
Amb la moto parada és el mateix, però per a aixecar la roda davantera has de clavar el fre del darrere, donar gas, deixar una mica l'embragatge, i quan la moto està aixecada, aixafar la suspensió del darrere, i quan la suspensió vulgui pujar, donar una mica més de gas, saltar cap amunt i quan la moto està en l'aire, tirar tot el pes sobre el manillar, girant-lo cap al costat al que vas a girar i llençar amb els talons de la roda del darrere en la direcció contrària. A l'arribar al terra has de tenir l'embragatge agafat.


Agraïm la col·laboració desinteressada d’aquestes webs, que són la bibliografia de tot el que hem exposat:

http://tecnicadetrial.wordpress.com/
http://www.trialnet.net/
http://www.amoverse.com/
http://trialstrainingcenter.com/
http://www.videotrial.es/

dissabte, 23 de maig del 2009

FOTOS MONTESADA 07


Per gentiliza d'en Jordi Donadeu.

dilluns, 18 de maig del 2009

RESULTAT 4t TRIAL 2009


CLASSIFICACIÓ PROVISIONAL

Si ho voleu veure mes gran cliqueu sobre la taula de resultats.

diumenge, 26 d’abril del 2009

RESULTAT 3er TRIAL 2009


CLASSIFICACIÓ PROVISIONAL

Si ho voleu veure mes gran cliqueu sobre la taula de resultats.

divendres, 3 d’abril del 2009

TÈCNIQUES DE TRIAL I - PRIMERS PASOS

Sense tenir-ne ni idea ens hem atrevit a il·lustrar, diferents tècniques de trial a partir d'escrits i vídeos localitzats per Internet. Esperem no dir cap bestiesa, si per cas, teniu els comentaris per fer les correccions i aportacions que considereu oportunes.

Comencem pel més elemental, està quiet, girs bàsics, aixecar la roda i intentar moure la roda de davant.

MANTENIR-SE "QUIET"
Frens apratats
Clavar la roda de davant al terreny
Gira el manillar cap al costat que et vagi bé.
Corregir l'equilibri amb els peus, no amb el cos.
També podem pressionar i girant lleugerament el manillar amb les mans

GIRS
La moto es maneja amb les cames
Cames semiflexionadas
Pressió a l’estribera interior del gir i el cos en l'exterior
Suavitat en el gas

AIXECAR LA RODA DE DAVANT
Presionas la forquilla
Estirar cap a enrere (no cap a dalt)
Quan ja estàs enrera, per últim, donar una mica de gas


CANVI RODA DE DAVANT
Primer amb la moto parada
Començar a practicar amb una mica de pujada, és més fàcil.
Ambdós frens bloquejats
Aprofitar el rebot de la suspensió. (Coordinació braços - suspensió)
Utilitzar les cames "Genolls endavant - braços cap a enrere"
Estirar el manillar amb força cap a enrere, no cap a dalt.
Amb espatlla i braços dirigirem la direcció

Utilitzant el motor de la moto
Quan estàs en pujada en terreny relliscós i necessites tracció a la roda de darrere.
També quan el canvi és una mica més alt
Just en el moment en que tires per a enrere, deixes una miqueta l'embragatge, i gas.

Us deixem amb uns vídeos il·lustratius.











Agraïm la col·laboració desinteressada d’aquestes webs, que són la bibliografia de tot el que hem exposat:

http://tecnicadetrial.wordpress.com/
http://www.trialnet.net/
http://www.amoverse.com/
http://trialstrainingcenter.com/

i aquestes que subministren els vídeos.
http://www.youtube.com/
http://www.dailymotion.com/

dimarts, 24 de març del 2009

ALGUNES FOTOS

4t TRIAL - 2008 - 18/05/2008


Els Vazquez a la Montesada - 12/10/2008

Gentilesa d’en RAFA POVEDANO.

Si ens en feu arribar més fotos, les penjarem.

ALTRES FOTOS

Joan Serra - 2007
Clica sobre la foto.

Si ens en feu arribar més fotos, les penjarem.

diumenge, 22 de març del 2009

RESULTAT 2on TRIAL 2009



CLASSIFICACIÓ PROVISIONAL

Si ho voleu veure mes gran cliqueu sobre la taula de resultats.

diumenge, 22 de febrer del 2009

RESULTAT 1er TRIAL 2009


Si ho voleu veure mes gran cliqueu sobre la taula de resultats.

dimarts, 10 de febrer del 2009

SOPAR I CALENDARI 2009

Divendres 6 de febrer varem celebrar el sopar final de temporada i el repartiment de premis, ens varem concentrar uns 25 trialers al restaurant Nou Montseny de Taradell.

Va ser un sopar distes amb les típiques brometes i bon humor que caracteritza el nostra grup, ah i la veritat es que varem menjar molt bé.
En Guillem i en Joan Serra recollien el premi de 1er classificat de la categoria A i B, respectivament.

Posteriorment varem fer una petita reunió, per muntar el calendari 2009 i es va prendre els següents acords: recuperà la Categoria C, per tal de donar entrada i convidar nous trialers a participar als trials amb zones assequibles per les seves qualitats. No permetre el canvi de categoria a mitja temporada, per no desvirtuar la classificació dels pilots que disputen el títol i mantenir el sistema de sempre de comptabilitzar 7 dels 8 trials, de cara la classificació final.


Pel que fa al calendari varem intentar no coincidir, amb proves del COTA, el trial de Clàssiques i els esdeveniments més importants de Montmeló, però evidentment no va ser tot possible.

Podeu veure les dates exactes a la ZONA PRIVADA

Varem aprofitar per reestructurar els grups de marcadors, els que no eren a sopar els em intentat distribuir per tal d’equiparar els diferents grups, si algú té alguna impossibilitat, seria bo que ens ho fes saber.


Ah!!! i una cosa important, varem acordar mantenir el preu de 25€, que caldrà portar el dia del 1er Trial.

També va sortir una interessant proposta, que intentarem porta a la pràctica: Muntar un trial de zones tipus “indoor” per la Festa Major, per tal de fer extensiva la nostre afició a la resta del poble i provar de realitzar zones molt diferents al que estem acostumats. Sinó hi ja res de nou farem el trial el dia 30 d’agost.

Per tal de portar aquesta proposta endavant, varem acordar que cada un dels grups de marcatge dels diferents trials es cuidaria de marcar i preparar una zona per aquest dia, d’aquesta manera ens repartim la feina entre tots.

Finalment varem sortir a fer una copeta tots plegats per tancar la festa.


I això és tot, BON SOCIAL I QUE GUANYI EL MILLOR.