Esperem no dir cap bestiesa, si per cas, teniu els comentaris per fer les correccions i aportacions que considereu oportunes.
AIXACAR LA RODA DEL DARRERE
Començar a practicar en terreny que faci una mica de baixada.
Partirem amb el cos enrere, pressionant i enfonsant la suspensió del darrere amb el cos.
L'acció comença empenyent els estreps del darrere amb força. L'objectiu és aprofitar el rebot
Transferir tot el pes des de darrere cap endavant, pressionant el manillar i aixecant els peus dels estreps.
La clau és pressionar el manillar. No fa falta frenar massa de davant.
Per a aixecar la roda del darrere en marxa solament cal accionar el fre de davant, mentre desplaces el pes sobre la part davantera de la moto. Amb tacte. Si s'aixeca massa, baixa la pressió sobre la maneta.
CANVIS RODA DE DARRERA
Quan notes que la roda del darrere es desenganxa del terra has de un cop de maluc i duent-te la moto amb la cama cap al costat desitja.
Prem el fre del darrere en el moment d'aterrar per a no perdre l'equilibri
Si estàs parat i has de fer el canvi, pots ajudar-te a aixecar la roda obrint el gas i donant un cop d'embragament alhora que transfereixes el pes. Vés amb compte quan la roda del darrere torni a contactar amb el terra, has d'haver accionat l'embragament altra vegada, sinó la moto se't calarà.
És important que intentis desplaçar les cames al costat desitjat, però fent solament força de cintura cap avall, de cintura per a dalt has de mantenir el pes centrat. La moto ha de girar paral·lela al terra sobre l'eix de la forquilla.
La tècnica per a moure la moto amb la dues rodes en l'aire és una combinació d'haver aixecat primer la roda davantera i després la del darrere.
http://tecnicadetrial.wordpress.com/
http://www.trialnet.net/
http://www.amoverse.com/
http://trialstrainingcenter.com/
http://www.videotrial.es/
i aquestes que subministren els vídeos.
http://www.youtube.com/
http://www.dailymotion.com/
http://www.vimeo.com/